Spørgsmål og svar

 

Hvordan får man besked om at alarmen er gået i gang?
Alarmsystemet ringer dig op og sender dig og de kontaktpersoner, du har valgt, en push-besked/notifikation via internettet til mobiltelefonen, hvis alarmen går i gang.  Push-beskeden/notifikationen fortæller hvilken zone og hvilken sensor, der har udløst alarmen. Alarmsystemet fungerer altså både via Wi-Fi og GSM.

Vil kæledyr udløse alarmen?
Systemet kan installeres og tilpasses således, at dine kæledyr ikke vil udløse alarmen.

Hvor mange decibel er alarmsystemets sirene på?
Alarmsystemets indbyggede sirene er på 90+dB. Du kan montere en udendørssirene med 115 dB lydniveau og blinkende lys.

Bruger systemet SIM-kort?
Ja. For at være sikker på at du bliver alarmeret, hvis alarmen går, så er SmartCam enheden udstyret med et SIM-kort.

Følger der et SIM-kort med i alarmsystemet?
Ja. Der er installeret et SIM-kort med 50 kr. på i dit SmartCam, når dit alarmsystem leveres. SIM kortet kan løbende tankes op og der er ikke tilknyttet abonnement.

Hvorfor får jeg ikke svar, når jeg sender en SMS til systemet?
Systemet vil altid svare dig, medmindre du har angivet forkert telefon nr. eller hvis dit SIM-kort i dit alarmsystem er løbet tør for penge.

Hvordan tanker jeg mit SIM-kort?
Alle vores SIM-kort leveres af Oister og kan tankes op via dette link  https://www.oister.dk/go

Jeg kan ikke finde mobilnummeret på mit alarmsystems SIM-kort. Hvad gør jeg?
Vi anbefaler at man altid gemmer og navngiver sit alarmsystems mobilnummer på sin telefon. Så kan man også se at det er alarmsystemet der ringer eller sender én en SMS. Har du mistet dit mobilnummer på dit alarmsystem, så skal du blot ringe eller skrive til os, så finder vi en løsning.

Hvordan installerer man SmartCam, sensorer, røgalarm mv.?
Installation og opsætning er nem og ligetil, hvis man gør tingene som anvist. Alle enheder er trådløse og tilføjes til systemet vha. vores App. Du kan hente brugervejledninger til hver eneste sensor og enhed her på siden, eller evt. besøge supportsiderne med trin-for-trin videoer med instruktion for opsætning.

Hvorfor blinker mit kamera hvidt i bunden?
Hvis dit kamera blinker hvidt, så betyder det at det har mistet enten WiFi- eller GSM-signal.
Luk helt ned for app’en og åbn den igen. Vent 3 min. Hvis SmartCam stadig blinker så tjek om der er tændt for kontakten til strømstikket.

Prøv at sende en SMS med ? til systemets mobilnr. og se om du får svar. Hvis ja, så virker GSM-signalet. I så fald er det WiFi forbindelsen der er mistet. Sluk og tænd  for din router.

Hvordan nulstiller jeg mit SmartCam?
Du nulstiller dit SmartCam ved at trykke 5x på Multifinktionsknappen indtil du hører et ”bip”. Husk også at slette SmartCam i din app – førend du har gjort det, kan du ikke sætte SmartCam korrekt op igen. Vi anbefaler at man ved opsætning, slår al overflødig elektronik med WiFi tilslutning fra for mindst mulig belastning på dit netværk under genopsætningen. Når opsætningen er fuldført kan man tænde alle andre WiFi forbindelser igen.

Hvorfor lyser der røde dioder på mit SmartCam rundt om linsen?
De røde dioder lyser op når det begynder at blive mørkt og indikerer at SmartCam er i ”nightvision” mode. Det skyldes at kameralinsen ser i mørke vha. infrarødt lys.

Hvorfor blinker mine sensorer rødt selvom vinduet/døren er lukket?
Når dine sensorer begynder at blinke rødt uden at blive aktiveret så indikerer de, at batteriet skal skiftes.

Hvordan skifter jeg batterier på mine sensorer?
Déaktiver den pågældende sensor og åbn selve sensor-delen. Skift batteriet og gen-monter sensoren inden du aktiverer den i app’en igen. Du kan altid bestille vores B2-batteri pakke. Så kommer vi og udskifter batterier og laver et servicetjek på dine enheder 1 gang om året.

Hvordan opfører systemet sig ved strømafbrud, eller hvis strømmen går i mit hjem?
Hvis strømmen går, så frygt ej. Dit SmartCam har et backup batteri, der holder i 10 timer. SmartCam vil dog uden strømtilslutning miste sin internetforbindelse og dermed kun alarmere dig via opkald og SMS og ikke push-beskeder, i tilfælde af at alarmen går.

Alarmsystemet vil ikke aktiveres, hvad skyldes det?
Tjek om du har slået ”Overvågning af dørsensor” til under indstillinger i app’en. Hvis du har slået denne funktion til, så kan du ikke aktivere dit alarmsystem, hvis et af dine vinduer eller døre ikke er lukket. Tjek om du har lukket alle vinduer og døre og prøv igen.

Vil en indbrudstyv kunne neutralisere mit alarmsystem udefra?
Nej. Dit alarmsystem er krypteret med 128 bit AES(anti-interferens teknologi), som giver en exceptionel høj sikring mod digitale angreb og forsøg på neutralisering vha. elektromagnetiske ”jammere”(frekvens-blokering).

Kan jeg ringe til ALARM365 og få support?
Du kan altid ringe eller skrive til os indenfor vores åbningstider fra 8.00 – 17.30.

Skriv en besked til os

Vi svarer hurtigt!

+45 33 365 365

Send