Godt at vide inden du vælger alarmsystem

Vi hører fra rigtig mange af vore kunder, at de har brugt meget lang tid på at finde dét alarmsystem, som de til sidst har besluttet sig for. Og der er mange ting at forholde sig til og ikke mindst et hav af løsninger og udbydere, som byder sig til.

Men hvad lægger du vægt på? Her kan du læse om forskellige typer og systemer og ikke mindst, hvad du skal være opmærksom på i din søgen efter det rigtige alarmsystem til boligen, virksomheden, fritidshuset osv.

Alarmsystem – trådet eller trådløst

Du kan finde mange forskellige typer alarmsystemer på markedet. De traditionelle trådede (ledningsførte mellem enheder og kontrolenhed) og de nye trådløse, som holder kontakten til kontrolenheden via radiosignaler.

De trådede alarmsystemer tager længere tid at installere og kræver som regel at man borer hul i vægge for at føre ledningerne rundt i boligen. Det gør selvfølgelig installationen dyrere, men til gengæld skal man ikke skifte batterier på enhederne.

De trådløse systemer kommunikerer med kontrolenheden ved hjælp af radio-signaler. De nyeste alarmsystemer på markedet tilsluttes dit lokale WiFi-netværk og ofte har udbyderen en app man downloader til sin telefon, så man kan til- og frakoble systemet via app’en.

Det er især vigtigt at undersøge om alarmsystemet er sikret mod ’jamming’ og strømafbrydelse. Hvis alarmsystemet kun er on-line via WiFi netværket kan man ikke få kontakt til systemet ved f.eks. strømafbrydelse eller fejl på internetadgangen. De sikreste systemer på markedet er derfor de såkaldte hybrid-systemer, som kommunikerer via både WiFi og GSM mobilnetværket.

Do It Yourself (DIY) – Gør-Det-Selv

Markedet for DIY systemerne er især kendetegnet ved, at man køber en færdig pakkeløsning evt. suppleret med ekstra sensorer og oftest uden abonnement på selve udstyret. Man køber og betaler i udbyderens webshop og klarer selv installationen.

Langt fra alle DIY udbydere har egne supportere og installatører, men henviser til en lokal håndværker – oftest en el-installatør. DIY systemerne er rimelige i pris, men man skal så selv klare det meste. Langt de fleste DIY løsninger er abonnementsfri, men de systemer, som kræver et SIM kort har en form for abonnement til dette. Kig dig godt for, når du vælger SIM kort. Èt er det løbende abonnement noget andet om det er et abonnement, som kun dækker SMS trafik. Er det tilfældet kan du altså kun regne med at alarmsystemet sender SMS’er i tilfælde af indbrud eller brand. Vær også opmærksom på, om leverandøren tilbyder service og vedligehold på din adresse eller om du skal afmontere og indsende kontrolenheden, når systemet skal repareres eller opdateres.

Full-service

Full-service udbyderne sørger for alt fra rådgivning til installation og overvågning af alarmsystemet fra en vagtcentral. Typisk betales et abonnement til udbyderen for selve overvågningen, men en del af abonnementsydelsen dækker normalt også selve installationsudgiften. Vær især opmærksom på, at jo længere man betaler abonnement jo dyrere har man købt selve installationen.

Abonnementsudgiften svinger fra nogle hundrede kroner pr. måned til både kr. 500 og kr. 600 pr. måned. Oftest kan man ikke få et prisoverslag før man har haft besøg af en af udbyderens konsulenter.

Det er vigtigt at overveje om man har behov for at en vagt rykker ud i tilfælde af indbrud. Reaktionstiden kan være alt fra minutter til timer, hvor geografien selvfølgelig spiller en rolle. Vagten må ikke gå ind, hvis der er mistanke om at indbrudstyven stadig kan være i boligen. Vagten kan tilkalde politi og sørge for at håndværkere bliver tilkaldt og sikrer huset så hurtigt som muligt.

ALARM365 – lige midt i mellem…..

Hér får du en løsning som bevidst placerer sig midt i mellem Full-service og DIY udbyderne. ALARM365 er som en del af DIY løsningerne fuldstændigt abonnementsfrit. ALARM365 adskiller sig fra DIY ved at kunne tilbyde både DIY-løsningen og installationsløsningen. ALARM365 yder fuld support og helt gratis uanset om du gør-det-selv (DIY) eller lader ALARM365’s egne teknikere og montører foretage installationen. Med andre ord har du et valg – til forskel fra de øvrige udbydere, hvor det er ’enten eller’.

ALARM365 tilbyder altid gratis og uforpligtende rådgivning til den bedste sikring af dit hjem. Er du ikke tilfreds med løsningsforslaget koster det dig ikke noget og du kan ’shoppe’ videre og tage de bedste råd med fra vore eksperter. Vælger du en løsning fra ALARM365 kan du normalt forvente installation af systemet indenfor 3-5 arbejdsdage efter bestillingen.

Installation, support, service og vedligehold udføres af ALARM365’s egne medarbejdere i hele landet og telefonisk support er gratis i tidsrummet 8.00 – 17.30 i hverdagene.

Der er ikke tilknyttet en vagtordning eller abonnement til ALARM365 løsningerne. Derimod bygger systemerne på nabohjælps-princippet. Ved indbrud ringer ALARM365 systemet naboer og/familie mv. op på deres telefon og giver besked om at din alarm er blevet udløst af et indbrud/indbrudsforsøg. En opringning giver meget bedre mening og opmærksomhed end en notifikation eller SMS, som ikke altid ses eller besvares ligeså hurtigt som et tale-opkald. Svarer den første kontakt ikke, ringer systemet videre til den næste osv.

ALARM365’s SmartCam system er et høj-teknologisk hybrid alarmsystem, som er sikret mod ’jamming’ via FHSS teknologien og alle signaler er krypterede med den sikreste krypteringsteknologi. Hybridsystemet giver dig sikkerhed for, at du altid kan komme i kontakt med ALARM365 SmartCam systemet, fordi systemet både kommunikerer via WiFi og internet og ikke mindst via mobil-netværket (SIM-kort). ALARM365 SmartCam er udstyret med et 12 timers back-up batteri, så selvom strømmen bliver afbrudt vil systemet kunne alarmere og betjenes som vanligt.

Der er ALTID installeret et SIM kort med tale, data og SMS i systemerne fra ALARM365.

Naboen kan hurtigt kigge forbi boligen og se, hvad der har udløst alarmen. ALARM365’s påstand er, at naboen når hurtigere frem end vagten fra et vagtselskab, som man betaler abonnement til. Og naboen kan normalt ’spises’ af med en god sludder over hækken!

På den måde er ALARM365 lige midt i mellem – uden at gå på kompromis med din ret til selv at vælge. Support og service er udenfor normen med korte reaktionstider og kompetent og venlig hjælp. Med andre ord er ALARM365 det bedste af 2 verdener.

Gratis rådgivning, tilbud og support

Support og Salg hverdage 8.00 - 17.30

Alarmerer dem du kender

Uden abonnement

24/7 overvågning via app og smartphone

Livestream i fuld HD opløsning

Ring 33 365 365

Jatak, kontakt mig for råd og vejledning

Hvis du vil ringes op af en rådgiver, skal du huske at indtaste dét nummer vi må kontakte dig på

Tilføj evt. plantegning Fil vedlagt